Reset de meter (niet zomaar doen)
Als de meter een grijs bolletje heeft op de kaart (smartcitizen.me) dan wordt er geen data naar Internet verstuurd. Zit de stekker wel in het stopcontact dan is er iets anders aan de hand. Het probleem kan op een van de volgende manieren weer actief gemaakt worden. Maak daarvoor het kastje open door de twee sluitingen aan de zijkant los te maken.
Eerste mogelijkheid
Er is een reset knopje. Hiervoor moet je het kastje open maken. Het reset knopje zit naast de usb stekker. Zie foto.
Dit knopje minimaal 10 seconden ingedrukt houden totdat het blauwe lampje uit gaat. Vervolgens het knopje kort opnieuw indrukken. De meter start nu opnieuw op en zal over enige tijd weer als een oranje – geel bolletje te zien zijn.
Tweede mogelijkheid
Het blijkt dat met het indrukken van het knopje (meer dan 10 seconden) het blauwe lampje niet uitgaat. Dan kan het volgende gedaan worden. Haal de stekker uit het stopcontact. Maak de batterij los door het stekkertje los te maken. Zie foto.
Nu gaat de meter uit. Haal vervolgens ook deze stekker los. Zie onderstaande foto.
LET OP hier zit een lipje aan de rechter kant dat je iets moet indrukken.
Sluit de batterij weer aan. De meter start nu op. Sluit als het lampje afwisselend blauw en oranje knippert weer het stekkertje wat je als laatste heb los gemaakt. Steek vervolgens de stekker weer in het stopcontact.
Nu moet na enige tijd het bolletje op de kaart weer oranje-geel worden.
Derde mogelijkheid
Mocht de meter nog altijd niet online komen of wil je liever dat ik het doe. Geen probleem bel of mail mij.
Mobiel: 06 20 595 239 of mail: info@sglh.nl