Kasteel traverse aanpassingen

De Kasteel traverse, een draak van een ding, moet een onderhoudsbeurt hebben. De asfalt deklaag moet in zijn geheel vervangen worden. Dit geeft een uitstekende gelegenheid om aanpassingen door te voeren waarmee deze weg nu eindelijk eens afgeschaald wordt. 

 

Al jaren wordt er over gesproken dat de Kasteel traverse de grootste fout uit de Helmondse geschiedenis is. Maar tot nu toe wordt er niets ondernomen om deze fout te corrigeren. Misschien gaat dit dan nu eindelijk gebeuren.

Wij zijn er klaar voor en hebben diverse plannen bij de gemeente ingediend. Plannen waarover wij graag aan tafel komen omdat wij zien dat er mogelijkheden zijn. Zie onderstaand.

 

Om te beginnen moeten wij niet als Helmond denken dat wij de problemen van de provincie en het rijk moeten oplossen. Ook Deurne heeft noten op zijn zang als we over afschalen beginnen. Maar ondertussen heeft Deurne wel al het vrachtverkeer uit de stad geweerd en is het centrum meer dan autoluw. 

 

De verhalen dat er op de A67 staat altijd een file staat kunnen we ook naar het rijk der fabelen sturen. Maanden hebben we de verkeersmeldingen op Omroep Brabant gevolgd. Een 5 minuten vertraging op de A58 werd gemeld.  Maar een file of vertraging op de A67 is niet een keer gemeld. Dat klopt ook want er staat geen file. Er wordt in de morgen met ongeveer 50km/u richting Eindhoven gereden. Dat is geen file en ook geen vertraging. Richting Venlo wordt zelfs met de normale snelheid (100km/u) gereden. Waarom dan al dat verkeer door onze stad?

Tijd voor verandering.

Op 31 december heeft de stichting een eerste gesprek met het projectteam van de Kasteel traverse. Onderstaand staan de documenten die wij zullen hanteren in deze gesprekken.


Naast allerlei aanpassingen moeten er ook aanpassingen komen om de snelheid flink omlaag te brengen. Het controleren door de politie werkt maar zeer kort. Er moeten maatregelen genomen worden zodat het onmogelijk wordt om hard te rijden. Zoals wat wij noemen broodjes tussen de rijbanen zodat er niet meer ingehaald kan worden. Versmalling van de rijstrook waardoor automatisch automobilisten inhouden. De weg laten slingeren i.p.v. kaarsrecht.

Hieronder de laatste meeting waaruit blijkt dat de gemiddelde snelheid boven de 70km/u ligt. En dat op een weg door een centrum waar 50km/u de regel is.

Traverse Snelheidsmeting Pdf
PDF – 318,4 KB 0 downloads

Dossier: Kasteel traverse

Wilt u meepraten? Dat kan. Vul het onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.


Kasteel Traverse Oplossing 2 V 1 Baans Pdf
PDF – 274,8 KB 12 downloads
20241211 Plan Reduactie Verkeersbewegingen Binnenstad Helmond Pdf
PDF – 1,0 MB 12 downloads
Verkeersstromen Plan Pdf
PDF – 1,0 MB 11 downloads
Beslisboom Toepassing Geluidreducerend Asfalt Pdf
PDF – 132,8 KB 3 downloads
RN 084 Koersnota Geluid Helmond 2023 Pdf
PDF – 462,8 KB 3 downloads
Ontwerp Beleidsnota Geluid En Trillingen Utrecht Pdf
PDF – 4,7 MB 2 downloads