Eikendreef
Vanaf de spoorwegovergang via de Kanaaldijk N.W. kan men de Eikendreef inrijden. Veel verkeer neemt deze route om zo naar de N270/Kasteel traverse te rijden. De automobilist en vrachtwagenchauffeur denkt daarmee tijd uit te sparen. De route via de Eikendreef naar het kruispunt Kasteelherenlaan - Europaweg heeft een lengte van 1,4km, een reisduur van 3 min en 1 verkeerslicht.
De andere mogelijkheid 3 min / 1,6km en 1 verkeerslicht
De andere mogelijk is via de Heeklaan en de Kasteelherenlaan.
Bij de Kasteelherenlaan is de weg onder het spoor door gelegd. Dit met de bedoeling om het verkeer komende over de N612 / Kanaaldijk Z.W. af te wikkelen via de Heeklaan en de Kasteelherenlaan. Maar nog altijd zijn er veel automobilisten die denken dat het via de Eikendreef korter en sneller is. Zij komen dus bedrogen uit.
Eikendreef
Door de Eikendreef alleen toegankelijk te maken voor bestemmingsverkeer wordt deze sluiproute afgesloten. Een zeer eenvoudige ingreep die veel resultaat zal sorteren.
Ook andere routes geven geen verschil in reistijd.
Naar het kruispunt President Rooseveltlaan - Boerhaavelaan via
- de President Rooseveltlaan 4min / 1,8km zonder verkeerslicht
- de Boerhaavelaan 4 min/ 2km met 1 verkeerslicht
Wel of geen verkeerslicht het scheelt in reistijd niets. Wel wordt de President Rooseveltlaan tussen de Europaweg en de kruising met de Boerhaavelaan belast met onnodig sluipverkeer. Daarnaast wordt de doorstroming van de Boerhaavelaan ernstig belemmerd door het verkeer dat vanuit twee zijden uit de President Rooseveltlaan komt. Dus als we het hebben over doorstroming dan pleit dit alleen nog meer voor het instellen van de genoemde maatregel.
Ook hier blijkt het een kwestie van gedrag te zijn wat alleen bijgestuurd kan worden middels maatregelen zoals het bestemmen van wegen voor alleen bestemmingsverkeer.